Tessa in Birmingham

Grad+ week and Travelling

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog, maar om eerlijk te zijn is er de afgelopen tijd ook niet heel veel bijzonders gebeurd. Ik ben wel begin maart een weekendje naar Nederland teruggevlogen om Jelle te verrassen voor zijn verjaardag, wat heel erg leuk was. Maar voor de rest waren de twee daaropvolgende weken best gewoon; lessen, pubquizzen en sportschool. Ik heb wel St. Patrick's Day meegemaakt hier in Birmingham, samen met Nina en Sven ben ik naar de parade gaan kijken. Het zou de derde grootste parade van de wereld moeten zijn, maar eerlijk gezegd viel het mij wel tegen. Ik had echte praalwagens verwacht, maar het waren vooral groepen mensen die op de trailer van een vrachtwagen stonden met hun schoollogo. Het weer zat ook niet mee, toen er midden tijdens de parade een hagelbui van een kwartier uitbrak. We hebben wel de hele parade afgekeken, want we zijn maar één keer hier!

De afgelopen week was wel erg leuk; het was Grad+ week. Dit houdt in dat de universiteit allemaal activiteiten organiseert om jezelf verder te ontwikkelen of zoiets (denk aan op gebroken glas lopen?), en tijdens de Grad+ week vervallen alle colleges. Wij zagen dit natuurlijk als goede kans om een weekje vakantie te nemen en wat van Engeland te zien. Ik ben niet helemaal onproductief geweest, want ik ben ook begonnen aan wat verslagen die aan het eind van het semester af moeten.

Op woensdag zijn we met een groepje naar Liverpool geweest. Zelf wist ik nog niet heel veel van Liverpool, dus ik ging er zonder al te hoge verwachtingen heen. In Liverpool hebben we een walking tour van 2,5 uur gedaan, waarin een gids ons meenam langs alle hotspots en ons er ook wat achtergrondinformatie bij vertelde. Dit was erg interessant, anders hadden we waarschijnlijk alleen maar foto's van gebouwen gemaakt zonder te weten wat ze überhaupt waren. We hadden super mooi weer in Liverpool, dat we zelfs zonder jas buiten op een terras konden zitten. Maar raad eens wie wel licht verbrand was aan het eind van de dag... Nadat we de hele dag gelopen hadden, en onze voeten allemaal zeer deden, gingen we terug naar huis. Het was een erg geslaagde dag!

Op zaterdag zijn we met weer met een groepje naar Manchester gegaan. Voordat ik naar Birmingham kwam, wist ik al dat ik graag Manchester wilde bezoeken, echt een reden had ik hier alleen niet voor. Ons plan was om weer een walking tour te doen, aangezien die in Liverpool zo goed was bevallen. Toen we bij het meeting-point aankwamen, stond er al een grote groep mensen te wachten. Tot iedereens verbazing, inclusief de gids, waren er 120 mensen komen opdagen... Met die stoet hebben we uiteindelijk de drie uur durende walking tour gedaan, maar we konden de gids op alle stops verrassend goed verstaan! Na de tour was ik wel een beetje teleurgesteld; ik had wat meer van Manchester verwacht. Dit veranderde wel toen we in onze eigen tijd konden rondlopen, we zijn door allemaal leuke wijken gelopen waardoor Manchester ineens veel leuker leek. Na een vermoeiende dag gingen we allemaal weer voldaan naar huis.

Dat somt zo'n beetje mijn Grad+ week wel op. In de tussentijd hebben we Nicki's verjaardag hier nog gevierd met andere internationale studenten, en hebben we reisjes voor de aankomende maanden gepland. We gaan sowieso nog naar Edinburgh, Dublin en Coventry. Qua veiligheid is het naar mijn idee wel verbetert in Birmingham; de politie patrouilleert vaker voor de campus waardoor er minder vage types rondhangen. Op school gaat het ook nog steeds goed, ik loop qua assignments ruim voor, dus dat is fijn. Ik heb het steeds meer naar mijn zin hier in Birmingham!

(Ik heb wat foto's van Liverpool en Manchester toegevoegd, dus als je wilt kun je die ook nog bekijken)

Heidi

Toppertje! Lekker genieten daar :)

Gerrit

Super leuk om je blog weer te lezen. Ik kijk er naar uit om je rond de paasdagen weer ff live te zien en te spreken

Yvonne

Fijn te horen dat je het naar je zin hebt! Jullie moeten er samen wat van maken.
Leuk verslag.

Alieke

Die parade viel zeker tegen omdat je dat geweld in Hummelo gewend bent xd

Inge

leuk weer om te lezen Tessa! De tijd vliegt voorbij of niet? Leuk dat je ook andere steden bezoekt.
groetjes van ons allemaal !

opa Nusselder

geniet er van de tijd is zo voor bij voor je het weet
het is van om te lezen Tessa

Annet

Klinkt allemaal goed! Unieke indrukken, helemaal top!

Truus Nusselder

Wat leuk dat je ons op de hoogte houd fijn dat alles goed gaat hoe is ook alles goed alleen het weer moet nog wat zachter worden ik wil graag weer buiten kunnen zitten voor mijn gevoel deurt de winter veel langer dan de zomer hoe is het weer bij jullie .verder geen nieuws we denken veel aan jou wat fijn dat je dat zo mag beleven dat kan niemand je meer af nemen geniet nog maar en pas goed op je zelf een lieve groet van opa en oma tot weer ziens

Oma

Tessa het lukte maar niet om te reageren maar hopelijk nu wel,wat fijn dat alles zo naar wens gaat. Groetjes van oma en Gerrit.

Corinne

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan, want de tijd vliegt.