Tessa in Birmingham

One month in Birmingham

Vandaag precies een maand geleden, ben ik naar Birmingham vertrokken voor mijn minor. Daarom lijkt het mij een goed plan om jullie maar eens een update te geven over mijn eerste maand hier.

Sinds ik hier woon, kan ik wel zeggen dat ik meer aan het leven hier gewend ben geraakt. Er ontstaan nu routines, wat ook wel fijn is. Qua school is er nog niet heel veel veranderd, de vakken blijven nog steeds makkelijker vergeleken met de HAN. Ik heb een gesprekje gehad met een docent, die ons wat meer uitlegde over de niveaus hier op de universiteit. Na haar uitleg kwamen we er ook wel achter dat het niveau vakken dat we hier volgen, inderdaad niet overeenkomt met dat op de HAN. Op zich is dat wel een keer fijn, maar aan de andere kant zorgt het ook wel voor verveling. Er is namelijk amper huiswerk, en het meeste wat in de lessen behandeld wordt, is herhaling van wat wij al eens gehad hebben. Om nog even op het onderwerp "school" te blijven hangen, er zijn me ook wel wat dingen opgevallen aan de leerlingen hier. Driekwart van de klas komt namelijk in hun sportlegging naar school, en zit om 9 uur 's ochtends lekker een zak chips naar binnen te werken in de les. Bovendien komt er ook bijna een kwart van de studenten standaard te laat in de klas. Waar ik mij ook over verbaas, is dat deze studenten zich ook nergens voor verontschuldigen. Als docent had ik dat op een gegeven moment niet meer gepikt.

Doordat we dus niet zo veel voor school hoeven te doen, hebben we veel vrije tijd hier. Om die vrije tijd op te vullen, hebben Nicki, Nina en ik maar een sportschool abonnement afgesloten, en gaan we nu 3x per week naar de sportschool. Wie had dat ooit gedacht?! Verder spreken we ook wel met de andere internationale studenten af, zo gaan we zaterdags soms samen naar de stad, en doen we donderdags meestal mee met de wekelijkse pubquiz. Met de vrienden die we hier gemaakt hebben, zijn we ook al tripjes aan het plannen voor onze vakanties, vrije dagen en weekenden. In maart hebben we al kaartjes gekocht voor dagjes Liverpool en Manchester. Omdat ik ook een buskaart heb om naar de universiteit te reizen, wil ik daar ook nog gebruik van maken in de regio West-Midlands. Voor in de paasvakantie willen we een weekendje weg naar Edinburgh in Schotland plannen, en in mei hopen we nog naar Bath te kunnen. Al met al raken de weekenden zo wel redelijk snel vol.

Iets waar ik in de afgelopen maand ook achter ben gekomen, is dat ik vanuit thuis echt niets gewend ben van het leven in een stad, qua type mensen. Ik merk aan mijzelf dat ik mensen sneller niet vertrouw. Dit vermoeden blijkt wel een beetje te kloppen, aangezien een internationale student om 18:00 overvallen is met een mes. Dit vond ik erg heftig om te horen, met name omdat het op een plek gebeurde die er gewoon veilig uitziet. Nu weten we in ieder geval wel dat daar 's avond alleen lopen misschien niet het slimste plan is. Over het algemeen voel ik me wel veilig hier, maar dit soort incidenten zorgen er toch voor dat je op je hoede blijft.

Om toch met iets positiefs af te sluiten; Jelle is het afgelopen weekend langs geweest. Het was erg gezellig en leuk om hem weer te zien. Toen ik hem een beetje de "highlights" van Birmingham liet zien, merkte ik wel dat ik in de afgelopen maand al wel redelijk wat van de stad te weten ben gekomen. Gelukkig is het weer op dit moment ook zo mooi als in Nederland, dus dat hoef ik dan niet te missen. Ik kijk erg uit naar alle reisjes en dingen die voor de komende maanden nog gepland staan.
Mochten jullie nog een vraag hebben over mijn leven hier, stel die dan gerust!

Liefs,

Tessa

Inge

Weer leuk om te lezen Tessa!

Hallo tessa wat leuk om te. Lezen dat het goed gaat met jou

Fijn. Dat je het daar naar de zin hebt ik denk veel aan jou geweldig dat. Jelle een week. Eindje over kwam hier is alles goed groeten van opa en oma en bedankt dat je ons op de hoogte houd pas goed op jezelf en ga maar niet savonds op straat alleen als dat zo gevaarlijk is

Heidi

Weer mooi geschreven! We hebben er ook al zin om in mei bij je te komen! Dan ken je de stad nòg beter ;)

Edwin

Hoi Tessa, leuke update. Geniet ervan.

Annet

Wat een super ervaring!! Succes nog!

Yvonne

Leuk verhaal! Je bent al aardig ingeburgerd daar.... goed om te horen!
Mooi dat je de tijd goed besteed om van alles te zien en te sporten!!